Кібербезпека на рівні IT-інфраструктури: як захистити бізнес від атак і збоїв
Останнім часом почастішали кібератаки різних масштабів на бізнеси. Ми вирішили ще раз консолідувати рекомендації щодо кібербезпеки в компанії та загальної інформаційної гігієни серед вашого колективу, щоб звести ризики до мінімуму.
Від безперебійної та захищеної роботи вашої ІТ-інфраструктури залежить не лише стабільність операцій, а й репутація, довіра клієнтів і фінансова безпека. Саме тому, кібербезпека має бути інтегрованою у всі процеси компанії, а не реакцією на вже скоєні атаки.
Компанії будь-якого розміру є потенційною ціллю для:
- DDoS-атак, які виводять з ладу вебсайти та онлайн-сервіси;
- внутрішніх витоків через людський фактор або недбало налаштовані системи;
- експлуатації вразливостей у хмарних або локальних середовищах;
- цільових атак на мережеві сегменти, сервіси, тощо.
Ці загрози можуть призвести до зупинки роботи компанії, втрати даних, фінансових збитків та юридичних наслідків. Ми наголошуємо на тому, що ви не маєте бути з кимось в конфлікті або бути потужним та капіталізованим бізнесом із big data, зараз почастішали атаки саме на сегмент SMB, де за допомогою програм-шифрувальників просто вимагають викуп у криптовалюті. Тобто примітивні по своїй суті шифрувальники, – можуть реально зупинити бізнес на декілька днів(в кращому випадку) або призвести до повної і безповоротної втрати даних.
Отже, що ми радимо перевірити у себе в компанії та впровадити, якщо чогось із наведеного не виявилось:
- Побудова багаторівневого захисту (Defense in Depth)
Захист повинен охоплювати всі рівні: від периферійного доступу до внутрішніх ресурсів та даних.
- Мережеві екрани (firewalls);
- Системи виявлення вторгнень (IDS/IPS);
- Антивірусне ПЗ на всіх пристроях;
- Шифрування каналів передачі даних (VPN, HTTPS, SSL);
- Сегментація мережі для мінімізації ризиків розповсюдження атак.
- Захист від DDoS-атак
DDoS — одна з найпоширеніших загроз для онлайн-сервісів. Ефективні заходи:
- Підключення до анти-DDoS сервісів (наприклад, Cloudflare, Azure DDoS Protection, Radware);
- Використання балансувальників навантаження;
- Фільтрація трафіку.
- Безпечне адміністрування
- Мінімізація прав доступу (принцип least privilege);
- Двофакторна аутентифікація (2FA) для адміністраторів;
- Аудит змін та логування дій на сервері;
- Резервне копіювання критично важливих даних і конфігурацій.
- Постійний моніторинг та реагування
- Впровадження SIEM-рішень (наприклад, Microsoft Sentinel, Splunk);
- Реакція на інциденти через SOC (Security Operations Center) або зовнішніх провайдерів;
- Регулярне сканування на вразливості (vulnerability assessment).
Взагалі, щодо доступу до бізнес-софту, на кшталт ERP та CRM систем ми радимо Zero Trust підхід (не довіряй нікому, навіть в локальній мережі). Ну і, звісно, не забуваємо про регулярні резервні копії.
- Робота з командою
- Провести тренінг із інформаційної гігієни (бажано це робити з певною періодичністю). Банально: міняємо паролі раз на квартал, використовуємо двофакторну аутентифікацію, щоб унеможливити Brute Force (підбір паролів).
- Звіряємо тему листа та його суть із доменом (@domain.com) відправника перед тим як натиснути на гіперпосилання чи відкрити вкладення листа. Підозрілі листи ми не відкриваємо і видаляємо.
- Використовувати антивірусні програми із регулярним скануванням та оновленням вірусної бази на кожному ПК, смартфоні та сервері.
В рамках нашої роботи, ми первинно проводимо аудит всіх ваших систем та мережевого обладнання, надаємо висновки та рекомендації. В залежності від специфіки Вашого бізнесу включаємо в контракт:
- Регулярне тестування на проникнення (penetration testing).
- Тренінги для співробітниківщодо фішингу та безпеки в Інтернеті.
- Побудова Zero Trust архітектури.
- Контроль використання тіньових ІТ-сервісів (Shadow IT).
- План резервного копіювання та сценарії реагування на інцидентипов’язані з втратою даних.
Надійна кібербезпека на рівні IT-інфраструктури — це інвестиція у стабільність та майбутнє компанії. Захищайте бізнес проактивно, а не постфактум і пам’ятайте: кібербезпека — це процес, а не разовий проєкт, тому слід на постійній основі інвестувати свою увагу та ресурси в даний напрямок.
Замовляйте прорахунок комплексного обслуговування вашої ІТ-інстраструктури